© 2019 - De Singel Fysio - Lusthoflaan 2 Leiden | 071-5216525 Openingstijden

Aangesloten bij het Centraal Kwaliteitsregister Fysiotherapie | Disclaimer | Privacy

Naar de site van de Fysiotherapeut
  • Facebook - Black Circle

Oefentherapie bij patiënten met knieartrose

Als je behalve knieartrose ook beperkt wordt door een andere aandoening van hart, vaten, longen, overgewicht of suikerziekte, dan is bewegen vaak pijnlijk en lastig. Wij willen je daar graag bij helpen!

Onze fysiotherapiepraktijk doet mee aan een onderzoek van Reade, VU Medisch Centrum en het LUMC. In recent uitgevoerde proefbehandelingen in revalidatiecentrum Reade bleek dat oefentherapie, mits aangepast aan de beperkingen, veilig uitgevoerd kon worden én zeer effectief was in het verminderen van pijn en het verbeteren van fysiek functioneren bij deze complexe combinatie van aandoeningen.

De behandeling van dit onderzoek is nu aangepast voor gebruik in de eerstelijns fysiotherapiepraktijk voor patiënten met knieartrose die daarnaast een hartaandoening, diabetes type 2, COPD en/of obesitas hebben. Onze  fysiotherapeuten hebben een uitgebreide scholing gevolgd om deze behandelprotocollen veilig en effectief toe te passen bij patiënten.

Wanneer kom je voor deze behandeling in aanmerking ?

• Klinische diagnose van knie artrose

• Aanhoudende knieklachten langer dan 3 maanden

• Leeftijd < 80 jaar

• Eén of meerdere van de volgende nevenaandoeningen: coronairlijden, hartfalen, COPD, diabetes type 2, obesitas

• Buiten dit onderzoek: bewegen met artrose is altijd aan te raden

In onze praktijk zijn Odette Wiggers, Margriet van Goeverden betrokken bij dit onderzoek en doen de behandelingen.

knie artrose